بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
فرزندم را به تهجد و قرائت قرآن و توسل به اولیای کرام بهویژه اباعبدالله الحسین (ع) و بقیةالله فی ارضه (عج) توصیه میکنم.
برشی از وصیتنامهی حضرت آیتالله مصباح یزدی
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
قرآن کریم,
ائمه اطهار (علیهم السلام),
برچسب ها :
تهجد,
قرائت قرآن,
توسل به اولیای کرام,
اباعبدالله الحسین (ع),
بقیةالله فی ارضه (عج),
توصیه,
وصیت نامه,
حضرت آیتالله مصباح یزدی,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 2:58 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 205 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
سورهی مبارکهی نحل | آیهی شریفهی ۹۲
همانند آن زن (سبكمغز) نباشيد كه پشمهاى تابيدهی خود را، پس از استحكام، وا میتابيد! درحالیكه (سوگند و پيمان) خود را وسيلهی خيانت و فساد قرار میدهيد، بهخاطر اينكه گروهى، جمعيّتِشان از گروه ديگر بيشتر است (و كثرت دشمن را بهانهاى براى شكستن بيعت با پيامبر میشمريد)! خدا فقط شما را با اين وسيله آزمايش میكند و به يقين روز قيامت، آنچه را در آن اختلاف داشتيد، براى شما روشن میسازد!
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
قرآن کریم,
برچسب ها :
سورهی مبارکه نحل,
زن,
سبک مغز,
استحكام,
سوگند,
پيمان,
خيانت,
فساد,
دشمن,
بهانه,
بيعت,
پيامبر,
وسيله آزمايش,
آزمايش,
يقين,
روز قيامت,
اختلاف,
روشن,
قرآن کریم,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 2:39 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 217 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
ﻧﻘﺶ ﻣﺤﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺩﺭ ﻣﺤﺸﺮ
ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ) ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻣﺤﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:
یا ﺳﻠﻤﺎن ﻣﻦ ﺍﺣﺐ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺑﻨﺘﻲ ﻓﻬﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﺠﻨﻪ ﻣﻌﻲ ﻭ ﻣﻦ ﺍﺑﻐﻀﻬﺎ ﻓﻬﻮ ﻓﻲ ﺍﻟﻨﺎﺭ.
ﻳﺎ ﺳﻠﻤﺎن ﺣﺐ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻳﻨﻔﻊ ﻓﻲ ﻣﺎﻩ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﻮﺍﻃﻦ، ﺍﻳﺴﺮ ﺫﺍﻟﻚ ﺍﻟﻤﻮﺍﻃﻦ ﺍﻟﻤﻮﺕ ﻭ ﺍﻟﻘﺒﺮ ﻭ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ ﻭ ﺍﻟﻤﺤﺸﺮ ﻭ ﺍﻟﺼﺮﺍﻁ ﻭ ﺍﻟﻤﺤﺎﺳﺒﻪ … ﻳﺎ ﺳﻠﻤﺎن ﻭﻳﻞ ﻟﻤﻦ ﻳﻈﻠﻤﻬﺎ ﻭ ﻳﻈﻠﻢ ﺑﻌﻠﻬﺎ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﺎ ﻭ ﻭﻳﻞ ﻟﻤﻦ ﻳﻈﻠﻢ ﺫﺭﻳﺘﻬﺎ ﻭ ﺷﻴﻌﺘﻬﺎ.
ﺍﻱ ﺳﻠﻤﺎن ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺧﺘﺮﻡ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ، ﺍﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﻛﻨﺎﺭ ﻣﻦ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪﺍﺭﺩ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﺗﺶ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﺳﻠﻤﺎن ﻋﻠﺎﻗﻪ ﻣﻨﺪﻱ ﺑﻪ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ) ﺩﺭ ﻳﻜﺼﺪ ﻣﻮﺿﻊ ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﻲﺧﻮﺭﺩ:
ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺁﻧﻬﺎ: ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮﮒ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﺯﺥ، ﺩﺭ ﭘﺎﻱ ﻣﻴﺰﺍﻥ، ﻋﺮﺻﺎﺕ ﻣﺤﺸﺮ، ﭘﻞ ﺻﺮﺍﻁ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ.
ﺍﻱ ﺳﻠﻤﺎن ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻇﻠﻢ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻮﻫﺮ ﺍﻭ ﺟﻔﺎ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﺣﺘﻲ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻭﻱ ﺳﺘﻢ ﻛﻨﻨﺪ.
منابع :ﻓﺮﺍﺋﺪ ﺍﻟﺴﻤﻄﻴﻦ، ﺝ 2، ﺹ 67، ﺵ 391// ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﻴﺮﻩ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍ (ﺱ) ﺹ 269
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
ائمه اطهار (علیهم السلام),
برچسب ها :
ﻣﺤﺒﺖ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ),
ﻣﺤﺸﺮ,
ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻤﺎﻥ,
ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ (ﺹ),
ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ),
ﻓﺎﻃﻤﻪ (ﺱ),
ﺩﻭﺳﺖ,
ﺑﻬﺸﺖ,
ﺩﺷﻤﻦ,
ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺁﺗﺶ,
گرفتار,
آتش,
ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻣﺮگ,
ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﺯﺥ,
ﭘﺎﻱ ﻣﻴﺰﺍﻥ,
ﻋﺮﺻﺎﺕ ﻣﺤﺸﺮ,
ﭘﻞ ﺻﺮﺍﻁ,
ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺍﻋﻤﺎﻝ,
ﻇﻠﻢ,
ﺟﻔﺎ,
ﺳﺘﻤﮕﺮﺍن,
ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ,
ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ,
ﺳﺘﻢ,
امام علی علیه السلام ,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 2:29 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 193 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
امام باقر (علیه السلام) فرمودند:
و ما مِنْ عَبْدٍ يَبْخَلُ بِنَفَقَةٍ يُنْفِقُها فيما يُرْضِى اللّه َ اِلاَّ ابْتُلىَ بِاَنْ يُنْفِقَاَضْعافَها فيما اَسْخَطَ اللّه َ؛
هر كس از خرج كردن مالى در راه خداپسندانه بخل ورزد، چند برابر آن را در راه ناپسند هزينه خواهد كرد.
بحارالأنوار | ج ٧٨ | ص ١٧٣
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
ائمه اطهار (علیهم السلام),
برچسب ها :
باقر (علیه السلام),
خرج كردن,
خرج,
خرج كردن مال,
خرج كردن مال در راه خدا,
مال,
در راه خدا,
خداپسندانه,
راه ناپسند,
هزينه,
بحارالأنوار,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 0:48 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 162 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
قال رسول الله صلي الله عليه و آله:من أراد أن یعلم ماله عند اللَّه فلینظر ما للَّه عنده.
نهج الفصاحه، حديث: ۲۹۶۰
من أحبّ للَّه و أبغض للَّه و أعطى للَّه و منع للَّه فقد استکمل الإیمان.
نهج الفصاحه، حديث: ۲۹۸۳
هر که مي خواهد بداند نزد خدا چه منزلتي دارد بنگرد خدا نزد او چه منزلتي دارد.
هر که براى خدا دوست دارد و براى خدا دشمن دارد و براى خدا عطا کند و براى خدا منع کند به کمال ایمان رسیده است.
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
ائمه اطهار (علیهم السلام),
برچسب ها :
نهج الفصاحه,
حديث,
خدا,
منزلت,
دوست,
دشمن,
عطا,
منع,
کمال ایمان,
کمال,
ایمان,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 0:27 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 173 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
شهیدی که نمیخواست همرنگ جماعت باشد
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
شهداء,
برچسب ها :
شهید,
هم رنگ جماعت,
نماز,
شهید عبدالعلی ناظم پور,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 0:11 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 125 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
قرآن کریم
سورهی مبارکهی نحل | آیهی شریفهی ۹۱
و هنگامى كه با خدا عهد بستيد، به عهد او وفا كنيد! و سوگندها را بعد از محكمساختن نشكنيد، درحالیكه خدا را كفيل و ضامن بر (سوگند) خود قرار دادهايد، به يقين خداوند از آنچه انجام میدهيد، آگاه است!
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
قرآن کریم,
ظهور امام زمان(عج),
برچسب ها :
,
قرآن کریم,
سورهی مبارکهی نحل,
خدا,
عهد,
وفای به عهد,
سوگند,
كفيل ,
ضامن,
يقين,
خداوند,
امتیاز : 3 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 7 بهمن 1399ساعت 0:05 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 169 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی
شهید سلیمانی:
اگر این جمله معروف پیامبر (ص) را مبنا قرار بدهیم، میتوانیم این نتیجه را بگیریم که هر کس به فاطمه زهرا (س) سیلی زد، به پیامبر(ص) سیلی زده است.
منبع (ادامه ...):
https://t.me/masjedf
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
ائمه اطهار (علیهم السلام),
شهداء,
ظهور امام زمان(عج),
برچسب ها :
فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی,
جمله معروف پیامبر (ص),
پیامبر (ص),
نتیجه,
فاطمه زهرا (س),
سیلی,
شهید سلیمانی,
حاج قاسم سلیمانی,
شهید حاج قاسم سلیمانی,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 بهمن 1399ساعت 22:25 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 111 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
تفسیر سوره مبارکه بقره آیات ۹۹ الی ۱۰۱
وَلَقَدْ أَنزَلْنَا إِلَيْكَ آيَاتٍ بَيِّنَاتٍ ۖ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُونَ
به یقین ما نشانه هاى روشنى براى تو فرستادیم. و جز فاسقان کسى به آنها کفر نمى ورزد.
أَوَكُلَّمَا عَاهَدُوا عَهْدًا نَّبَذَهُ فَرِيقٌ مِّنْهُم ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ
و آیاچنین نیست که هر بار آنها [=یهود ]پیمانى (با خدا و پیامبر) بستند، گروهى از ایشان آن را شکستند؟! آرى، بیشتر آنان ایمان نمى آورند.
وَلَمَّا جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِيقٌ مِّنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ كِتَابَ اللَّهِ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ كَأَنَّهُمْ لَا يَعْلَمُونَ
و هنگامى که فرستاده اى از سوى خدا به سراغشان آمد، و با نشانه هایى که نزد آنها بود هماهنگى داشت، گروهى از آنان که به آنها کتاب آسمانى داده شده بود، کتاب خدا را پشت سر افکندند. گویى هیچ از آن آگاهى ندارند!
شأن نزول:
در مورد آیه اول شأن نزولى از ابن عباس نقل شده است و آن این که: ابن صوریا دانشمند یهودى از روى لجاج و عناد به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)گفت: تو چیزى که براى ما مفهوم باشد نیاورده اى! و خداوند نشانه روشنى بر تو نازل نکرده تا ما از تو تبعیت کنیم، آیه فوق نازل شد و به او صریحاً پاسخ گفت.
تفسیر:
پیمان شکنان یهود
در نخستین آیه مورد بحث، قرآن به این حقیقت اشاره مى کند که دلائل کافى، نشانه هاى روشن و آیات بینات در اختیار پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)قرار دارد و آنها که انکار مى کنند در حقیقت، پى به حقانیت دعوت او برده اما به خاطر اغراض خاصى به مخالفت برخاسته اند، مى گوید: ما بر تو آیات بینات نازل کردیم و جز فاسقان کسى به آنها کفر نمىورزد (وَ لَقَدْ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ آیات بَیِّنات وَ ما یَکْفُرُ بِها إِلاَّ الْفاسِقُونَ).
تفکر در آیات قرآن براى هر انسان پاکدل و حقجوئى روشن کننده راه ها است و با مطالعه این آیات، مى توان به صدق دعوت پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و عظمت قرآن پى برد، ولى این حقیقت را تنها کسانى درک مى کنند که قلبشان بر اثر گناه تاریک نشده باشد.
بنابراین، جاى تعجب نیست که فاسقان، آلودگان به گناه و آنها که از اطاعت فرمان خدا سر باز زده اند هرگز به آن ایمان نیاورند.
آنگاه، به یکى از اوصاف بسیار بد جمعى از یهود یعنى پیمان شکنى ـ که گویا با تاریخ آنها همراه است ـ اشاره کرده، مى گوید: آیا چنین نیست که هر بار آنان پیمانى با خدا و پیامبر بستند، جمعى از آنها آن را دور افکندند و با آن مخالفت کردند ؟! (أَ وَ کُلَّما عاهَدُوا عَهْداً نَبَذَهُ فَریقٌ مِنْهُمْ).
آرى اکثرشان ایمان نمى آورند (بَلْ أَکْثَرُهُمْ لایُؤْمِنُونَ).
خداوند از آنها در کوه طور پیمان گرفت که به فرمان هاى تورات عمل کنند ولى سر انجام این پیمان را شکستند و فرمان او را زیر پا گذاردند.
و نیز از آنها پیمان گرفته شده بود که به پیامبر موعود (پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) که بشارت آمدنش در تورات داده شده بود) ایمان بیاورند به این پیمان نیز عمل نکردند.
یهود بنى نضیر و بنى قریظه هنگام ورود پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به مدینه نیز با او پیمان بستند که لا اقل به دشمنانش کمک نکنند، ولى عاقبت، این پیمان را هم شکستند و در جنگ احزاب با مشرکان مکّه بر ضد اسلام همکارى کردند.
اساساً این شیوه دیرینه اکثریت یهود است که به عهد خویش پایبند نیستند و هم اکنون نیز به روشنى مى بینیم: هر گاه منافع صهیونیست ها و اسرائیل غاصب به خطر بیفتد، تمام عهدنامه هاى خصوصى و جهانى را زیر پا گذارده، و با بهانه هاى واهى، همه را به دست فراموشى مى سپارند.
آخرین آیه مورد بحث، تأکید صریح تر و گویاترى روى همین موضوع دارد مى گوید: هنگامى که فرستاده اى از سوى خدا به سراغ آنها آمد و با نشانه هائى که نزد آنها بود، مطابقت داشت، جمعى از آنان که داراى کتاب بودند کتاب الهى را پشت سر افکندند، آن چنان که گوئى اصلاً از آن خبر ندارند (وَ لَمّا جاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ نَبَذَ فَریقٌ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ کِتابَ اللّهِ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لایَعْلَمُونَ).
تا آن زمان که پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) مبعوث نشده بود علماى یهود، مردم را به آمدنش بشارت مى دادند، نشانه ها و مشخصات او را بر مى شمردند اما هنگامى که به رسالت مبعوث گشت، آن چنان از محتویات تورات، رخ بر تافتند که گوئى هرگز آن را ندیده و نخوانده بودند.
آرى این است نتیجه خودخواهى و دنیاپرستى، انسانى را که در آغاز از مبلغان سر سخت حق بوده، به هنگام رسیدن به آن، در صف دشمنان آشتى ناپذیر قرار مى دهد.
نکته ها:
۱ ـ روشن است تعبیر به نزول (فرود آمدن) یا انزال (فرو فرستادن) در مورد قرآن مجید، به این معنى نیست که مثلاً خداوند مکانى در آسمان ها دارد و قرآن را از آن محل بالا فرو فرستاده است، بلکه این تعبیر اشاره به علو مقامى و معنوى پروردگار است.
۲ ـ کلمه فاسق از ماده فسق ، در اصل به معنى خارج شدن هسته از درون رطب (خرماى تازه) است، به این ترتیب که گاهى رطب از شاخه درخت نخل سقوط مى کند، هسته از درون آن به خارج مى پرد، عرب، از این معنى تعبیر به فَسَقَتِ النَّواةُ مى کند، سپس به تمام کسانى که لباس طاعت پروردگار را از تن در آورده و از راه و رسم بندگى خارج شده اند فاسق گفته شده است.
در حقیقت، همان گونه که هسته خرما به هنگام بیرون آمدن، آن قشر شیرین و مفید و مغذى را رها مى سازد، آنها نیز با اعمال خود تمام ارزش و شخصیت خویش را از دست مى دهند.
۳ ـ قرآن در بحث هاى فوق مانند دیگر بحث ها، هرگز تمام یک قوم را به خاطر گناه اکثریت مورد ملامت قرار نمى دهد، بلکه با تعبیر فریق و همچنین اکثر سهم اقلیت با تقوا و مؤمن را محفوظ مى دارد، و این است راه و رسم حق طلبى و حق جوئى.
منبع (ادامه ...):
https://t.me/fazylatha
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
قرآن کریم,
برچسب ها :
تفسیر سوره مبارکه بقره,
ابن عباس,
تفسیر سوره بقره,
تفسیر,
تفسیر قرآن,
تفسیر قرآن کریم,
ابن صوریا,
دانشمند یهودى,
دانشمند,
یهودى,
لجاج,
عناد,
پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله),
پیمان شکنان یهود,
یهود,
تفکر در آیات قرآن,
تفکر در قرآن,
انسان پاکدل,
عظمت قرآن,
قلب,
گناه,
تاریک,
فاسقان,
فاسق,
پیمان شکنى,
تاریخ,
خداوند,
کوه طور,
پیمان,
تورات,
بنى نضیر,
بنى قریظه,
مدینه,
جنگ احزاب,
مشرکان مکه,
صهیونیست,
اسرائیل غاصب,
کتاب الهى,
علماى یهود,
رسالت,
مبعوث,
خودخواهى,
دنیا پرستى,
طاعت پروردگار,
طاعت,
پروردگار,
بندگى,
هسته خرما,
قرآن,
با تقوا,
مؤمن,
حق طلبى,
حق جوئى,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 بهمن 1399ساعت 22:22 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 174 |
|
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة
**************
مطلب دوم
الإمام عليّ عليه السلام :
أشَدُّ العَمى مَن عَمِيَ عَن فَضلِنا وناصَبَنَا العَداوَةَ بِلا ذَنبٍ سَبَقَ إلَيهِ مِنّا ، إلاّ أنّا دَعَونا إلَى الحَقِّ ، ودَعاهُ مَن سِوانا إلَى الفِتنَةِ وَالدُّنيا ، فَأَتاهُما ونَصَبَ البَراءَةَ مِنّا وَالعَداوَةَ لَنا
امام على عليه السلام :
بدترين كورى، كورى كسى است كه از ديدن برترى ما كور باشد و بى آن كه از ما نسبت به او خطايى سر زده باشد، در برابرمان به دشمنى برخيزد، جز اين كه [تنها گناه ما اين است كه] ما او را به سوى حقّ فرا خوانده ايم و ديگران وى را به سوى فتنه و دنيا و او فتنه و دنيا را برگزيد و پرچم بيزارى و دشمنى در برابر ما برافراشت.
غرر الحكم : ۳۲۹۶
منابع (ادامه ...):
https://t.me/fazylatha
**************
بخش فیلم
*****
التماس دعا
موضوع :
ائمه اطهار (علیهم السلام),
برچسب ها :
امام على عليه السلام,
بدترين,
بدترين كورى,
كورى,
كور,
برترى,
خطا,
دشمنى,
دشمن,
گناه,
حق,
فتنه,
دنيا,
پرچم بيزارى,
امتیاز : 4 |
نظر شما :
1 2
3 4
5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 6 بهمن 1399ساعت 22:23 توسط بنده خدا | تعداد بازديد : 146 |
|